Friday, March 11, 2011

flea market!

haha seexcited bunyi tajuknya, begitu excitedlah aku.. recently, aku sempat gi flea market anjuran fabulous mom kat Taman Tun Dr Ismail..excited gile nakgi, seminggu pujuk suami ajak gi sana..haha walaupun dah
di offer nandos dan lelain, tetap pilih nakgi flea market tu..haha

flea market yang aku gi ni jual barang2 baby je..hoishhh! seminggu tu asyik berangan je nak beli ape..haha siap dah buat list ni..tapi sebenarnye tujuan sebenar aku gi sana pasal nak cari walker untuk Lateefa..kalo ade walker yg elok2 lagi, nak gak beli..(walker baru pun mahal gak woo..kalo nak yg elok sket, memang dalam range rm150-rm200)

sampai je sana, dengan gelojohnye aku tengok semua barang yg ada..haha Lateefa bagi
abah die jage ;P hmm tapi agak kecewa gak la, pasal tak banyak orang jual used items..ramai macam jual barang2 baru..dan mostly memang ramai yang jual baju la..

hmm..betul gak la kate hubby..flea market ni bukan our culture kat malaysia ni..dengar cite mak mertua aku, masa dorang dok UK dulu, memang best gile la carboot sale dorang..mcm2 barang ade dan banyak pilihan..hah, flea market la car boot sale la, garage sale la..macam macam..

ni kat bawah ni gambar gambar sekadar hiasan..best kan?



hmmm...i'm wondering nape orang malaysia ni tak buat camni..ok la..ade la yang aku tau..kat ampcorp mall pun ade gak la setiap hujung minggu..aku pun pernah je pegi..tapi tak banyak sangat pilihan..dan biasenye yang dorang jual banyaknye barang2 antik..peminat barang antik pun ramai mane je..huhu hmm kita ni biasenye sayangg sangat nak bagi or jual barang2 kite..sentimental value la..mcm baju baby masa kecik2, sayang nak bagi orang..sebab tu la kot flea market aku gi aritu macam tak berape nak meriah sangat..tapi takleh jugak nak compare ngan mat saleh tu..dorang anak sorang dua je..pastu barang2 baby cam katil stroller etc dah tak gune..memang la nak jual.. kita ni biasanye anak ramai..haha barang2 memang turun temurun..haha adik2 Lateefa nanti, sila pakai barang2 kakak awak selagi bole gune k ;)

tapi seriously, kalo ade flea market memang best kan? bole beli barang (dengan syarat elok lagi la) dengan murah..

* to Fabulous Mom, thanks for organizing the flea market!



0 comments: